11 Temmuz 2008 Cuma

Tutumlu olmak lazım




Ekonomik olarak evi idare edebilmek zor iş bana göre.Ama etrafımda öyle insanlar var ki ekonomi hikayelerini dinledikçe parayı havalara saçıyormuşum gibi gelmeye başladı.Hem de bu aralar Taha Bilal'in sürekli ellerini yıkamak istemesi ve nerdeyse bir banyo yapacak kadar su harcamasıyla, israf boyutunu da düşünerekten bazı kararlar almam gerektiğine karar verdim.Tabiiki diş fırçalarken suyu açık bırakanlardan da değilim(Böyle insanlar hala var mı acaba ?)



Çok fazla değil ufak detaylara dikkat edildi mi o küçük görünen şeyler bir yıl sonra kocaman oluyor ve ortaya ciddi miktarda kâr çıkıyor.Buna en ilginç örnek de google ın giriş sayfası siyah olsaymış yılda tam 3000 megawatt elektrik tasarrufu yapılmış olacakmış..
Benim yapabileceklerim şeyler en azından şunlar olabilir, mesela çamaşır ve bulaşık makinelerini etraf müsaitse,yani konu komşu rahatsız olmazsa gece çalıştırmak gibi.Sonra marketlere çıkmadan önce market broşürlerine bakıp ,kıyaslamak ve indirimde olan ama işime çokça yarayan (yumuşatıcı,deterjan vb) ürünlerden bol miktarda stoklamak ,ayrıca aç olmamam lazım alışveriş yapmadan önce ,yoksa çıldırmış gibi raflara saldırıyorum..Yiyecek bozulmalarına karşı buzluğu daha sık kullanmak,haşlama sularını çorba yapmak üzere saklamak(evet ben hep döküyorum o vitaminli suları),bayat ekmekler için değişik tarifleri kullanmak(bunun için bana http://www.birlokmaekmekicin.com/ yardımcı olabilir).pilleri şarj edip kullanmak,çamaşır makinemin küvete boşalttığı suları bekletmek (bununla balkon yıkanabilir,apartman boşluğu silinebilir).Gece yatmadan prizlerin kırmızı ışığını kapatmak..



Ayrıca bir çöp düşmanı olarak yani eline geçirdiğini atmayı seven biri olarak biraz daha kafayı kullanarak ,atmak yerine değerlendirmek yoluna gitmem lazım.Az önce marifetli bir hanım sitesinde gezerken ,bu hanımın 15 dakikada eski masa örtüsünden nasıl bir nişan elbisesi yapılır haberini okudum.. Sonra ilham alıp kendisinden sıkıldğım bir süs esyasını resimdeki mumluğa çevirdim.Gerçi bir süs eşyasını yine bir süs eşyasına çevirmek ne derecede kârlı bir iş oldu bilmiyorum ama bunu çok sevdim. Mumu yakıp ışıkları söndürünce etrafını çok estetik aydınlatıyor..
Taha Bilal'in su çılgınlığına da şimdilik formül buldum,ellerini yıkamak istediğinde kovaya su dolduruyorum biraz hem bol bol ellerini yıkıyor hem de suyla oynamış oluyor..Bu konuda kayınvalidem de örnek almam gerekecek.Su ile ilgili fikirlerini duyduğunda, Almanya'ya seminere gelen Mine Alpay Gün çok etkilenip köşe yazısında yazmıştı(Su savaşları ve Neşe'nin annesi,Milli Gazete 05.09.2007)Neşe:görümcem:)...Biz Ankara'da oturuyorken apartmanda millet birbirlerine su parasının ne kadar geldiğini sorarlardı..Teyzeler kimin daha temiz olduğuna böyle karar veriyorlardı:)..
Bir de site var http://www.tutumluol.com/ ....Blog siteme hemen ekliyorum



1 yorum:

Adsız dedi ki...

kontrol etmeniz gerekir:)

Arsiv

FEEDJIT Live Traffic Feed

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...