31 Temmuz 2008 Perşembe

Oyuncak Kabe..




Yaz kursumuza Taha Bilal'i de götürmek zorunda kalınca sürekli anne diyen bir çocuk için zor oldu tabii.. Abilerine göre epey küçük kaldı..Yine de bir arada derede küp şekerimizi yapabildik..

Odadan korsan adamını aldı ve başladı döndürmeye..Bunu yaparken de 'lebbeyk'i söylemeyi de unutmadı,hatta 'Laaa şerike lek'i de bir hoca edasıyla bi güzel uzattı..Korsan amcaya artık hacı korsan diyor..

Her hali güzel olan Kabemizin maket hali de güzel,hele de sel basmış halini ilk gördüğümde ne kadar şaşırmıştım ama ne güzel serinlemek isteyen 'dur ben bi tavaf yapıyım'deyip yüzerek tavaf yapmıştır herhalde..



Ne güzeldi ona bakmak..

23 Temmuz 2008 Çarşamba

Herkesi çok özledim!

Kimsecikler kalmadı buralarda.Akrabalarımız,etrafta görüştüğüm, hâl hatır sorduğum,nerdeyse markete çıktığımda bir selam vereceğim kimse kalmadı,herkes Türkiye'de..Sen misin tatilini erken yapan,izin dönemi gelince böyle kalırsın işte kuş gibi..
Allah insanı yalnız bırakmasın ,gerçekten ,şu aralar bu dua çıkıyor ağzımdan..Oğluş da benim gibi can sıkıntısında..Bazen oynuyoruz,bazen dalaşıyoruz,havalar da elvermiyor ki biraz dışarıda oyalanalım .
Ve şu kafamda çok net artık..Biz müslümanlar birbirimize muhtacız.İnsanın mutlu olması tek başına çok zor hatta imkansız!
Hadis takvimimde bugünki(yoksa bugünkü mü çözemedim halen)hadis de cup diye oturdu:'Mü'minin mü'mine karşı durumu.bir parçası diğer parçasını sımsıkı kenetleyip tutan binalar gibidir'
Buhari,salat 88

19 Temmuz 2008 Cumartesi

Cumalarımız mübarek inşallah

Her Cuma olduğu gibi bu Cuma günü de iş başı..Bizim camimizi kalkındırmanın yolu lahmacunlardan geçiyor. Yapan kişiler sürekli değişiyor tabii..Yorulanın yerini hemen başkası alıyor.En güzeli de cami önü çok hareketli ..Bu neşeli hava Cuma gününe çok yakışıyor..



Lahmacun team 8.30-18.00 mesaisi




14 Temmuz 2008 Pazartesi

Rezalet:)


-Kadınlar park alanı-
Bu utanç verici fotoğraf Stuttgart havaalanından..Bir şeyi beceremeyişimiz bu kadar da yüzümüze vurulmaz ki canım..Yakında kadınlara özel yollar falan da yapar bunlar..

11 Temmuz 2008 Cuma

Tutumlu olmak lazım




Ekonomik olarak evi idare edebilmek zor iş bana göre.Ama etrafımda öyle insanlar var ki ekonomi hikayelerini dinledikçe parayı havalara saçıyormuşum gibi gelmeye başladı.Hem de bu aralar Taha Bilal'in sürekli ellerini yıkamak istemesi ve nerdeyse bir banyo yapacak kadar su harcamasıyla, israf boyutunu da düşünerekten bazı kararlar almam gerektiğine karar verdim.Tabiiki diş fırçalarken suyu açık bırakanlardan da değilim(Böyle insanlar hala var mı acaba ?)



Çok fazla değil ufak detaylara dikkat edildi mi o küçük görünen şeyler bir yıl sonra kocaman oluyor ve ortaya ciddi miktarda kâr çıkıyor.Buna en ilginç örnek de google ın giriş sayfası siyah olsaymış yılda tam 3000 megawatt elektrik tasarrufu yapılmış olacakmış..
Benim yapabileceklerim şeyler en azından şunlar olabilir, mesela çamaşır ve bulaşık makinelerini etraf müsaitse,yani konu komşu rahatsız olmazsa gece çalıştırmak gibi.Sonra marketlere çıkmadan önce market broşürlerine bakıp ,kıyaslamak ve indirimde olan ama işime çokça yarayan (yumuşatıcı,deterjan vb) ürünlerden bol miktarda stoklamak ,ayrıca aç olmamam lazım alışveriş yapmadan önce ,yoksa çıldırmış gibi raflara saldırıyorum..Yiyecek bozulmalarına karşı buzluğu daha sık kullanmak,haşlama sularını çorba yapmak üzere saklamak(evet ben hep döküyorum o vitaminli suları),bayat ekmekler için değişik tarifleri kullanmak(bunun için bana http://www.birlokmaekmekicin.com/ yardımcı olabilir).pilleri şarj edip kullanmak,çamaşır makinemin küvete boşalttığı suları bekletmek (bununla balkon yıkanabilir,apartman boşluğu silinebilir).Gece yatmadan prizlerin kırmızı ışığını kapatmak..



Ayrıca bir çöp düşmanı olarak yani eline geçirdiğini atmayı seven biri olarak biraz daha kafayı kullanarak ,atmak yerine değerlendirmek yoluna gitmem lazım.Az önce marifetli bir hanım sitesinde gezerken ,bu hanımın 15 dakikada eski masa örtüsünden nasıl bir nişan elbisesi yapılır haberini okudum.. Sonra ilham alıp kendisinden sıkıldğım bir süs esyasını resimdeki mumluğa çevirdim.Gerçi bir süs eşyasını yine bir süs eşyasına çevirmek ne derecede kârlı bir iş oldu bilmiyorum ama bunu çok sevdim. Mumu yakıp ışıkları söndürünce etrafını çok estetik aydınlatıyor..
Taha Bilal'in su çılgınlığına da şimdilik formül buldum,ellerini yıkamak istediğinde kovaya su dolduruyorum biraz hem bol bol ellerini yıkıyor hem de suyla oynamış oluyor..Bu konuda kayınvalidem de örnek almam gerekecek.Su ile ilgili fikirlerini duyduğunda, Almanya'ya seminere gelen Mine Alpay Gün çok etkilenip köşe yazısında yazmıştı(Su savaşları ve Neşe'nin annesi,Milli Gazete 05.09.2007)Neşe:görümcem:)...Biz Ankara'da oturuyorken apartmanda millet birbirlerine su parasının ne kadar geldiğini sorarlardı..Teyzeler kimin daha temiz olduğuna böyle karar veriyorlardı:)..
Bir de site var http://www.tutumluol.com/ ....Blog siteme hemen ekliyorum



8 Temmuz 2008 Salı

Heredottan vaaz!

video

Hz. Hamza bu kadar güzel anlatılır..Bir Osman Sınav klasiği Ekmek teknesi çok severek seyrettiğim bir diziydi.İlla bir dizi seyredilecekse evet onun dizileri seyredilir.Gerçi bu aralar çektiği diziler reyting belasına sekteye uğruyor,bunun son örneği pars narkoterör ,çok tuhaf bir şekilde son buldu.Hem de, şu maceraperest acur oğlanın sunduğu,19 dan mı geri saysak daha uğurlu olur,kutu müneccimliği,pozitif elektrik,yakar mıyım acaba seni türünden her gün yeni bir saçmalığın keşfedildiği şu malum yarışma yüzünden show tv bu diziyi hiç etti..Sonu da tam katliam , dizideki hemen hemen bütün erkek oyuncular öldü..

7 Temmuz 2008 Pazartesi

İlk ezan sesleri

Dünyada güneşi ilk gören yermiş Japonya'nın doğusundaki Kamçatka..Burada ilk ezan sesleri başlıyor, diğer ülkeleri de sırayla kuşatıyor ..Dünyada her an ezan okunuyor,bunu bilmek ne güzel..

4 Temmuz 2008 Cuma

Okula doğru küçük adımlar



Kreşteki ilk günümüz ..Daha doğrusu alıştırma saatleri.. Çocukların hemen adaptasyon sağlamaları biraz zor olduğu için farklı 3 gün 2' şer saatte çocuğunu götürüp onun yanında durabiliyorsun..Çocuklara karşı oğluşumun iyi bir etki bırakması için spongeboblu tişört giydirdim.Spongebobu sevmeyen yoktur herhalde,hayattan lezzet almasını bilen sarı, tatlı sünger.. Her zaman her duruma hazır ve nazır..



Orası bir alem, oynayan çocukları seyretmek çok güzel,o kadar doğallar ki..Onlara kendini kabul ettirmen ne kadar da kolay! Fazla değil 10 dakikalık oyunlarına katılınca , gidene kadar ismimi ,ne zaman tekrar geleceğimi sorup durdular..Sanki stres attığımı hissettim orda,ruhumu dinlerdiler,çok iyi geldiler:) Bir dahaki günümüzü iple çekiyoruz ikimiz de..

2 Temmuz 2008 Çarşamba

Maske takan insanlar..



Bana aldırmayın

Yüzüm bir maskedir

Sizi aldatmasın

Binlerce maskem var

Çıkarmaya korktuğum


ve

hiçbiri ben değilim

Olmadığımı göstermek

İkinci doğam benim



""""""


Kim olduğumu merak ediyor musun?

Hiç merak etme

Ben çevrendeki

Her erkek ve kadınım

Maske takan her insanım...
Charles C. Finn

İçi boşaltılan kelime: Hafızlık..




Evet,Kur'an-ı Kerim dünyanın en çok ezberlenen ve de ezberlenmesi en kolay kitabı..Eğer mübarek Kur'an hakkında ,onun işlevsel özelliklerini sıralamam istenseydi; bu özellik listemde son sıralarda yerini bulurdu.Hafızlık olgusunu küçümsemek değil maksadım ama içinde bulunduğumuz bu asırdaki hafızlıkla ,asr-ı saadetteki ya da sahabe ve tabiin hatta Osmanlı dönemindeki hafzlık kıyaslandığında her akl-ı selim sahibi bunu net bir şekilde görebilir..




Sahabe döneminde onlardan hiç kimse Kur'an 'dan 10 ayetin manasını iyice anlamadan,anladıklarını hayatlarında uygyulamadan diğer 10 ayete geçememişlerdi.Bu metodu kullandıklarından Abdullah bin Ömer(RA) Bakara Suresini tam 8 yılda ezberliyor!..Zamane hafızlarımız bulunan değişik zihinsel yöntemlerle,psikolojiyi de araya katarak 2 ayda Kur'an 'ın tamamını ezberliyorlar..(Bkz:http://www.ilahiyatforum.com/forum/hafizlik-2-aya-indi-t107460.html?s=4d5cdd01292360cadbfc135b787fe77d&)




İslamın yükseliş döneminde de durum hiç farklı değil..Hafız okullarına katılmak isteyen talebeler öncelikle Kur'an ilimlerini öğrenip ezber işini en sona bırakıyorlar. Hatta bir çoğu ;işin bu kısmında bırakıp hafız olmadan imam oluyor..İşte Kur'an'a verdikleri değer..Şimdilerde bazılarına göre iyi bir iş ve eş bulmak için ismin önüne getirilen bir etiket..Kimileri de saklar belki bir ayet sorulur da bilemem diye..M.İslamoğlu doğru diyor:Kur'an hafızı çok, Kur'an muhafızı yok..



Ayetleri önce beyne değil kalbe yazmak,hissetmek..anlamak için çaba harcamak ,Kur'an bizden bunu istiyor.Allah hakkıyla hafız olan mü'minlerin sayısını arttırsın ve çabalarını boşa çıkarmasın. Amin

Arsiv

FEEDJIT Live Traffic Feed

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...